Більшість українських сувенірів у Закарпатті має китайське походження, і скоро їх буде ще більше

УЖГОРОД, 18 квітня. (Ольга КоростельоваУКРІНФОРМ). Більшість вишиванок, які так охоче розкуповують туристи у Закарпатті, мають китайське походження. Там же, у "Піднебесній", виробляються й інші традиційні українські сувеніри — тарілки з тризубами, вироби з овечої вовни, "ліжники" і навіть плетені кошики, повідомляє УКРІНФОРМ.
Такі, майже сенсаційні, відомості привів на сторінках місцевої газети завідувач кафедри туризму Ужгородського національного університету Федір Шандор. У свою чергу, він посилається на громадську організацію "Панонія", що проводила моніторинг народних ремесел у краї і прийшла саме до такого шокуючого висновку.
Так, контрольні закупки у селі Іза Хустського району, що славиться своїми різноманітними виробами з верби, показали, що з шести куплених на пробу кошиків чотири виявилися зробленими в Малайзії з… пальми. А тарілки з тризубом і написом "Слава Україні!", що продаються на закарпатських перевалах, вирізані і розписані у Китаї.
Одну з головних причин такого становища "Панонія" бачить у тому, що місцеві виробники сувенірів погано орієнтуються у швидкозмінних тенденціях ринку, на відміну від китайців, що "тримають ніс за вітром". Але навряд чи справа тільки у цьому. Не будемо забувати, що, незважаючи на численні запевнення вітчизняних чиновників про підтримку малого і середнього бізнесу, підприємництво в Україні як і раніше залишається справою складною і проблематичною. Щоб відкрити свою фірму, потрібно багато часу, дозвільних паперів і хабарів. Та й після відкриття не легше, доводитися "відстібати" всім, починаючи від пожежників, закінчуючи податківцями.
Мабуть, у китайців з цим набагато простіше, якщо вони завалили Україну своїм дешевим товаром. Тепер ось і до ринку місцевих сувенірів добралися. І що ще буде!
На початку квітня Закарпаття відвідала делегація "Сувенірної корпорації CGF" (Китай). Походивши спеціалізованими магазинами Ужгорода і Мукачева, її представники здивувалися цінам на місцеві сувеніри, які, на їх погляд, явно завищені і не розраховані на пересічних українських туристів. Тоді ж менеджери компанії заявили про бажання відкрити в області найбільший у Карпатському регіоні китайський оптовий сувенірний гіпермаркет, який охопив би і регіональні ринки сусідніх країн — Польщі, Словаччини, Угорщини, Румунії. За попередніми підрахунками, потенціал ринку збуту цих виробів може охопити територію, на якій проживає 10 млн. осіб. Річний прибуток становитиме 50 млн. євро. "Ми гарантуємо, що наші товари за ціною будуть доступнішими", — заявив комерційний директор компанії Чансі Шехуні.
Хто б сумнівався…

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*